ابلاغیه شماره 3 مصوبات كارگروه ارزيابی تامین مالی جمعی

عطف به مصوبات جلسه ۴۲ و ۴۳ کارگروه ارزیابی تأمین مالی جمعی در خصوص حداکثر سقف تأمین مالی طرح‌ها، الزامات دریافت موافقت اصولی و نحوه تمدید مجوز فعالیت عاملین، موارد زیر را به اطلاع عاملین مجاز تأمین مالی جمعی، نهادهای مالی و سایر فعالین این حوزه می‌رساند:

۱. کارگروه ارزیابی براساس اختیارات “ماده ۹” دستورالعمل تأمین مالی جمعی، مصوب نمود کلیه سکوهای دارای مجوز اجازه انتشار طرح‌های تا ۱۵۰ میلیارد ریال را داشته باشند و تأمین مالی برای طرح‌های بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال تا سقف ۲۵۰ میلیارد ریال، مشروط بر اینکه سکوها شش ماه از آغاز فعالیتشان گذشته و موفق به تأمین مالی ۱۰ طرح شده باشند، مجاز می‌باشد.

۲. کارگروه ارزیابی براساس اختیارات “ماده ۱۰” دستورالعمل تأمین مالی جمعی، حداکثر مقدار پذیرش مجموع طرح‌های باز نزد هر عامل در هر زمان را ۷۵۰ میلیارد ریال تعیین کرد.

بدیهی است در خصوص موارد ۱ و ۲ با بازنگری صورت گرفته، سقف قبلی اعلامی در ابلاغیه شماره ۲۳۷۷/۹۹ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۹ فاقد اعتبار می‌گردد و سقف جدید جایگزین می‌شود.

۳. کارگروه ارزیابی براساس اختیارات “بند ح ماده ۱۶” دستورالعمل تأمین مالی جمعی در خصوص حداقل الزامات دریافت موافقت اصولی موارد زیر را مصوب کرد:

  • (أ) حداقل سرمایه ثبتی مبلغ ۵ میلیارد ریال باشد.
  • (ب) مستندات وضعیت اقامتگاه قانونی شرکت ارائه شود.
  • (ج) قراردادهای همکاری به منظور بررسی به‌کارگیری فرد یا افراد متخصص در زمینه فناوری اطلاعات، کسب و کار، مالی و حقوقی مرتبط با حوزه فعالیت توسط عامل ارسال گردد.
  • (د) حداقل دو شخص از اعضای هیئت مدیره شرکت متقاضی عاملیت، سابقه حضور در اکوسیستم نوآوری یا بازار سرمایه را داشته باشند.

۴. کارگروه ارزیابی پس از بررسی پیشنهادهای دبیرخانه در خصوص رویه تمدید مجوز عاملیت و بر اساس اختیارات “بند د ماده ۱۸”، این موضوع را منوط به موارد زیر دانست:

  • (أ) ارائه اساسنامه، آگهی آخرین تغییرات، گزارش فعالیت دو ساله و صورت‌های مالی به تفکیک درآمدهای حاصل از تأمین مالی جمعی.
  • (ب) مجموع مبالغ طرح‌های منتشر شده توسط سکو، حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال باشد یا حداقل ۵ فراخوان طرح منتشر کرده باشد.
  • (ج) حداقل ۷۰ درصد طرح‌های سکو، موفق تأمین مالی شده باشند.
  • (د) حداقل سرمایه ثبتی شرکت ۱۰ میلیارد ریال باشد.
  • (ه) عدم وجود سوابق انضباطی و تخلفات با اهمیت نزد دبیرخانه.
  • (و) اختصاص فضای مناسب اداری با امکانات و تجهیزات لازم به منظور انجام امور مرتبط با تأمین مالی جمعی.
  • (ز) به‌کارگیری فرد یا افراد متخصص در زمینه فنی، کسب و کار، مالی و حقوقی مرتبط با حوزه فعالیت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *